مشاهیر ورزش ایران

ابراهیم نعمتی

 ابراهیم نعمتی متولد ۱۳۰۷در ساوه ورزشکار، مربی، داور، نویسنده و مدیر چندین ورزش اهل ایران است.وی در رشته‌های مختلفی همچون والیبال، نجات غریق، دوچرخه‌سواری سابقه مدیریت و در ورزش‌هایی همچون والیبال، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، دو و میدانی، ژیمناستیک، شیرجه، شنا و واترپلو سابقه داوری داشت.

ابراهیم نعمتی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به دانشسرای تربیت بدنی رفت و موفق به اخذ دیپلم در رشته ورزش شد، در سال ۱۳۲۸به استخدام وزارت فرهنگ در آمد و موفق به اخذ لیسانس و فوق لیسانس در رشته تربیت‌بدنی و علوم تربیتی شد.وی ۲۵سال منجی غریق، مربی شنا و مدیر استخر شهید شیرودی (امجدیه سابق) نیز بوده‌است.

ابراهیم نعمتی نخستین داور بین‌المللی والیبال کشورمان است که در سال 1354 به عضویت هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا درآمد. او سابقه عضویت که در کمیته داوری کنفدراسیون والیبال آسیاAVC و مدرسی  FIVB  برای تدریس در کلاس‌های داوری بین‌المللی را نیز در کارنامه خود داشت.

لیگ برتر والیبال ایران نیز به همت استاد ابراهیم نعمتی اولین داور جهانی والیبال ایران در سال 1354 تحت عنوان جام پاسارگاد در زمان فرهاد مسعودی رییس وقت فدراسیون والیبال ایران با شرکت 12 تیم در یک گروه آغاز و تیم دخانیات تهران در آن دوره قهرمان شد.

ابراهیم نعمتی سرانجام در 31 تیر سال 1394 دارفانی را وداع گفت.

سمت‌ها و سوابق

رئیس فدراسیون نجات غریق ایران

دبیر فدراسیون والیبال ایران

عضو فدراسیون جهانی نجات غریق به مدت ۶سال

عضو کمیته داوری فدراسیون بین‌المللی والیبال

عضو هیئت رییسه فدراسیون بین‌المللی والیبال

قضاوت در مسابقات والیبال دانشگاه‌های جهان

سرپرست و مربی سه دوره در مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری

تألیفات

ترجمه قوانین بین‌المللی بسکتبال از انگلیسی به فارسی

کتاب ۳۰۰تمرین (والیبال)

کتاب تنفس مصنوعی در نجات غریق

کتاب آزمایش آب

کتاب قوانین بین‌المللی والیبال

 Color SchemeMost of the Elements in Website Secondary MenuSecondary Menu Background Color Links ColorColor of Hyperlinks